Arval i PZPO wdrażają Certyfikat Oponiarski®
Certyfikacja serwisów to lepsza jakość obsługi opon i poprawa bezpieczeństwa na drogach.
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wraz z firmą Arval Service Lease Polska, liderem rynku wynajmu pojazdów będą promować Certyfikat Oponiarski® oraz wdrażać go w serwisach w całej Polsce. Certyfikat ma wesprzeć warsztaty w drodze do profesjonalizacji obsługi opon, a klientom zapewni wysoki stopień jakości technicznej i dbałości o powierzone pojazdy. Certyfikat Oponiarski® to niezależny system oceny i wyróżnienia rzetelnych serwisów, uruchomiony przez PZPO w oparciu o audyt wyposażenia i kwalifikacji personelu technicznego.
Opony przy prędkościach autostradowych są trzecim najszybciej obracającym się elementem samochodu – zaraz po wałku silnika i turbinie. I jedynym, który przenosi moc silnika i siłę hamowania na drogę. Choć wykonane są z materiałów zapewniających osiągi i wytrzymałość w czasie jazdy, opony są wrażliwe na nieodpowiedni serwis.
Chcąc zapewnić swoim klientom wysoką jakość usług w tym wrażliwym obszarze, Arval wspólnie z PZPO będą wdrażać stopniowo Certyfikat Oponiarski® w sieci serwisów współpracujących.
– Nasza firma obsługuje flotę blisko 70 000 pojazdów i w przypadku zdecydowanej większości z nich odpowiedzialni jesteśmy również za proces wymiany opon realizowany przez profesjonalnych partnerów zrzeszonych w sieciach producentów opon. Niestety zdarza się, że poziom realizacji tej usługi w serwisach jest wciąż zróżnicowany. Jako lider rynku wynajmu pojazdów w Polsce chcemy mieć pewność, że wszyscy nasi klienci otrzymają usługi związane z obsługą opon na najwyższym poziomie. Fachowa i sprawna wymiana opon ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo użytkowników, a także na trwałość samego ogumienia. Naszą ambicją jest osiągniecie celu polegającego na uzyskaniu przez ponad połowę serwisów, z którymi współpracujemy, Certyfikatu Oponiarskiego® PZPO i Arval. Dla nas i dla naszych klientów będzie to gwarancją, że opony w tych serwisach są obsługiwane z najwyższą jakością i starannością – wskazuje Karolina Gościeta, Administration & Billing Manager w Arval Service Lease Polska.
Profesjonalne serwisy zajmujące się ogumieniem muszą mieć odpowiednie wyposażenie, wyszkolony personel oraz adekwatny poziom obsługi klienta.
– Wymiana opon wymaga wiedzy, umiejętności i profesjonalnych narzędzi. Brak choćby jednego z tych elementów zwiększa ryzyko – zarówno dla klientów, jak i dla właściciela serwisu. Uszkodzenie felgi czy opony zagraża bezpieczeństwu oraz generuje koszty. Nasz audyt związany z wydaniem Certyfikatu Oponiarskiego® weryfikuje czy dany warsztat ma odpowiednie maszyny i urządzenia, które są w prawidłowym stanie technicznym oraz umiejętności mechaników. Potwierdzeniem funkcjonowania serwisu jest dokumentacja zdjęciowa i filmowa. Po pozytywnym przejściu certyfikacji, klienci będą mieli pewność, że opony w ich autach w danym miejscu są prawidłowo montowane, a sam pojazd traktowany starannie – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Niedbała obsługa prowadzi do uszkodzeń stopki opony lub warstw wewnętrznych, które ujawnią się w dopiero w trakcie jazdy. Pamiętajmy, że przy prędkości autostradowej opona obraca się ok. 1000 razy na minutę – więc nie ma marginesu na błąd serwisu. Oznacza to, że od rzetelnego wykonania usługi oponiarskiej zależy zdrowie i życie kierowcy oraz pasażerów.
– Idea Certyfikatu Oponiarskiego® PZPO i Arval jest niezwykle istotna. Od jakości usług w serwisach – np. poziomu przygotowania pracowników czy jakości maszyn – zależy nie tylko stan naszych pojazdów, ale przede wszystkim życie i zdrowie użytkowników auta. Wiemy, że Certyfikat Oponiarski® to jedyny program w Polsce, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon oraz sieci serwisowych i ekspertów z branży. Dzięki temu ma jednolite kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon – takie same dla wszystkich, transparentne i rozsądne. Widzimy, że warto kierować się Certyfikatem przy wyborze serwisu – dodaje Karolina Gościeta z Arval.
Ważnym elementem współpracy Arval i PZPO będzie również wyróżnienie serwisów, które są szczególnie odpowiedzialne za dbałość o środowisko. Elementem audytu jest weryfikacja tego, w jaki sposób serwis radzi sobie ze zużytymi oponami i czy systematycznie korzysta z istniejącego systemu zbiorki zużytych opon. Takie serwisy będą miały dodatkowe oznaczenie „Serwis odpowiedzialny społecznie”.
Arval to wiodący dostawca usług związanych z szeroko rozumianą mobilnością. W Polsce Arval działa od 1999 r. i zarządza obecnie flotą ponad 67 000 samochodów, co plasuje go na pozycji lidera w obszarze najmu długoterminowego aut oraz zarządzaniu flotą samochodową (Car Fleet Management – CFM). Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, Arval przejmuje od klientów większość procesów związanych z obsługą mobilności: od finansowania, poprzez doradztwo w doborze pojazdów do floty, obsługę techniczną, po atrakcyjny produkt ubezpieczeniowy. Arval aktywnie uczestniczy w transformacji energetycznej flot swoich klientów oferując cały wachlarz napędów zrównoważonej mobilności, w tym tzw. auta zelektryfikowane, tj. hybrydy HEV, PHEV czy też auta w pełni elektryczne. Już 15% floty wynajmowanej przez Arval to auta zelektryfikowane.
Certyfikat Oponiarski® to trzystopniowy audyt warsztatów oponiarskich. Jest dostępny dla wszystkich serwisów zajmujących się obsługą opon – sieciowych, niezależnych i ASO. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod adresem: https://certyfikatoponiarski.pl/form.php.
Pomysł niezależnego certyfikatu oponiarskiego zrodził się z potrzeby poprawy poziomu jakości obsługi w serwisach oponiarskich oraz docenienia starań tych serwisów, u których fachowa obsługa jest codzienną praktyką. To także wyróżnik przyciągający nowych klientów, którzy będą łatwo mogli znaleźć certyfikowane serwisy na mapie i przekonać się, jak wysoką jakość one oferują.
Kryteria certyfikacji dotyczą zarówno wyposażenia technicznego serwisu, jak i wyszkolenia mechaników oraz poziomu obsługi klienta. Z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce, w certyfikacie oponiarskim są dostępne 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon – dobry, bardzo dobry i wzorowy. W każdym z nich są kryteria główne (kluczowe dla prawidłowego wykonania obsługi) i kryteria warunkowe (które są ważne dla oceny ogólnej danego serwisu). Tylko od danego serwisu zależy, czy będzie rozwijał się i certyfikował na kolejne stopnie, czy od razu zacznie od średniego albo najwyższego poziomu. Lista kryteriów oraz procedury obsługi opon dostępne są na stronie www: https://certyfikatoponiarski.pl/certyfikacja/.
PZPO i niezależni audytorzy zapewniają niezależność certyfikatu i profesjonalny audyt.
Wyróżnikami certyfikatu oponiarskiego, jaki dostaną wszystkie serwisy pozytywnie kończące audyt, są: duża tablica z logo certyfikatu i wskazaniem poziomu obsługi i segmentu; naklejki na wejście oraz certyfikat w formie dyplomu.
O Arval:
Arval specjalizuje się w wynajmie pojazdów z pełną obsługą oraz w nowych rozwiązaniach w zakresie mobilności. Łączna flota leasingowana przez Arval składa się z niemal 1,6 mln pojazdów na całym świecie (koniec grudnia 2022 r.). Każdego dnia ponad 8000 pracowników Arval w 30 krajach oferuje klientom – od dużych międzynarodowych korporacji po mniejsze firmy i indywidualnych klientów detalicznych – elastyczne rozwiązania, które sprawią, że podróże staną się bezproblemowe i będą odbywały się w zrównoważony sposób. Arval jest założycielem i członkiem sojuszu Element-Arval Global Alliance, który jest światowym liderem w zarządzaniu flotą, z ponad 3 mln pojazdów w 53 krajach. Firma Arval powstała w 1989 roku i jest w pełni własnością Grupy BNP Paribas. W ramach Grupy, Arval jest częścią pionu Commercial, Personal Banking & Services.
This post is also available in: English (angielski)