Czy Twój serwis wymienił zawory przy zmianie opon?
Czy Twój serwis wymienił zawory przy zmianie opon?
Certyfikatoponiarski.pl zapewnia wysokiej jakości usługi
Czy wiesz, że przy wymianie opon serwis powinien wymienić zawory? Czy twój warsztat doczyścił odpowiednio felgę? Skąd wiesz, czy usługa została wykonana poprawnie? W Polsce działa blisko 12 tys. serwisów zajmujących się oponami. Niestety, bardzo zróżnicowany jest w nich poziom obsługi i kultury technicznej. Brakuje też jednolitego systemu szkoleń. Najgorzej wychodzimy na tym my, jako kierowcy – nie wiemy komu możemy z czystym sumieniem powierzyć nasz samochód.
Zbyt wiele warsztatów wymienia opony w sposób absolutnie niedopuszczalny, często na siłę. Powoduje to rozciąganie i naderwanie warstw wewnętrznych opony, a nawet rozerwanie stopek – czyli tych części, które przenoszą siły z opony na felgę. Dlatego Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wspólnie z niezależną firmą certyfikacyjną TÜV SÜD wprowadza system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów w oparciu o niezależny audyt wyposażenia i kwalifikacji personelu technicznego. Warto wybierać certyfikowane warsztaty, które przeszły audyt i zostały dokładnie sprawdzone. Certyfikat oponiarski pomaga warsztatom w polepszaniu jakości – co jest kluczowe dla bezpieczeństwa – zwiększa konkurencyjność, a klientom daje pewność, że usługę wykonają dobrze przygotowani fachowcy.
– Jak znaleźć serwis godny zaufania? Certyfikat Oponiarski PZPO to korzyści dla serwisów i dla kierowców. Dzięki niemu klienci powierzają swój samochód sprawdzonym fachowcom i mogą mieć pewność, że audytorzy sprawdzili nawet 140 kryteriów – w tym stan techniczny urządzeń, umiejętności serwisantów i poziom obsługi. To ważne – na drodze to kierowca odpowiada za stan techniczny auta oraz bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu drogowego. Wybierając certyfikowany warsztat mamy pewność, że usługa zostanie wykonana profesjonalnie, ponieważ audytor dokładnie sprawdził już za nas rzeczywiste możliwości techniczne danego warsztatu. Nie musimy więc wybierać decydować się na skorzystanie z usług danego serwisu tylko na podstawie deklaracji właściciela warsztatu o jego rzekomej najwyższej jakości – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Zobacz jak ekspert wykonuje procedurę prawidłowego montażu i demontażu opon z felgi na kanale YouTube Certyfikatu Oponiarskiego!
Certyfikowany serwis zadba o Twoje opony!
- nie uszkodzi opony (stopki, drutówki, rowków bieżnika i warstw wewnętrznych) ani felgi,
- prawidłowo oczyści felgę, dokręci koła kluczem dynamometrycznym z odpowiednią dla Twojego samochodu siłą,
- wymieni zawory w kole i zadba o prawidłowe ciśnienie
- użyje profesjonalnych i serwisowanych narzędzi i urządzeń
- kiedy trzeba, umie w bezpieczny dla kierowcy sposób naprawić przebitą oponę
Szukaj certyfikowanych serwisów oponiarskich! Tylko one:
- spełniły nawet 140 kryteriów audytu
- mają profesjonalne i serwisowane wyposażenie
- mają wyszkoloną obsługę
- oferują wysoka jakość usług oponiarskich.
Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego i TÜV SÜD to jedyny wyznacznik wysokiej jakości usług serwisów oponiarskich.
Przyznanie certyfikatu jest poprzedzone audytem technicznym, w czasie którego badane są:
- wyposażenie techniczne warsztatu
- umiejętności serwisantów
- warunki BHP dla pracowników
- poziom obsługi klienta i podstawowe wygody (parking, łazienka, poczekalnia)
Z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce w Certyfikacie Oponiarskim wyróżnia się 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon:
- SERWIS DOBRY – podstawowe usługi wykonywane na wysokim poziomie, podstawowe i serwisowane wyposażenie nadające się do większości pojazdów, podstawowe udogodnienia dla klientów
- SERWIS BARDZO DOBRY – kryteria poziomu DOBREGO oraz: bardziej zaawansowane wysposażenie, większa dokładność obsługi, dodatkowe umiejętności mechaników, lepsze warunki w strefie klienta
- SERWIS WZOROWY – kryteria poziomu DOBREGO i BARDZO DOBREGO oraz: zaawansowane wyposażenie, najwyższe kompetencje serwisantów, dodatkowe usługi oponiarskie, najwyższy standard obsługi klienta oraz weryfikacja przez tajemniczego klienta.
This post is also available in: English (angielski)