Floty chcą certyfikowanych serwisów
Certyfikat Oponiarski zapewnia jakość i bezpieczeństwo
W Polsce działa blisko 12 tys. serwisów zajmujących się oponami, o bardzo zróżnicowanym poziomie obsługi i kultury technicznej. Gdy powierzamy warsztatowi wymianę opon naszej floty, oddajemy też bezpieczeństwo pracowników i klientów. W trakcie jazdy po autostradzie opony w popularnych rozmiarach obracają się ponad 1000 razy na minutę i jako jedyne w samochodzie mają styk z drogą. Tu nie ma duże marginesu na błędy i brak fachowości. Przy wymianie opon można popełnić szereg poważnych błędów – tego jednak jako klienci nie zauważymy, bo nie mamy wstępu na halę. Dlatego Polski Związek Przemysły Oponiarskiego wprowadził Certyfikat Oponiarski oparty na audycie jakości usług, wyposażenia i obsługi klienta, wykonywanym przez TÜV SÜD.
Ilu z nas zna procedury wymiany opon i mogłoby obiektywnie ocenić usługę, za którą płaci? Błędy popełnione przez serwisy oponiarskie mogą generować ogromne koszty dla menadżerów i właścicieli flot. Zniszczone i zamienione opony, porysowane felgi, kierowcy flot wracający z reklamacjami. To zarządcy flot znają z codziennej pracy. A teraz – nie ma więc miejsca na błędy i zaniedbania. W czasie jazdy z prędkością autostradową opona obraca się ponad 1000 razy na minutę. Serwis opon ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo pracy kierowców – dotychczas menadżerowie flot mieli bardzo ograniczone możliwości realnej oceny tego, komu powierzają samochody.
– Niestety poziom obsługi i kultury technicznej serwisów oponiarskich jest bardzo zróżnicowany, brakuje też jednolitego systemu szkoleń. Zbyt wiele warsztatów wymienia opony w sposób absolutnie niedopuszczalny, często na siłę. Od wielu lat przyglądaliśmy się temu rynkowi – zauważyliśmy, że większość wyróżnień serwisów oponiarskich, często zwanych „certyfikatami” nie są wcale oznaką przejścia profesjonalnego audytu, do którego warsztat musiał się przygotować i przejść wymagające szkolenia. Dlatego jako Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wprowadzamy system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów w oparciu o niezależny audyt wyposażenia i kwalifikacji przeprowadzany przez TÜV SÜD. Audyt Certyfikatu Oponiarskiego – jako jedyny w Polsce – sprawdza rzeczywiste umiejętności serwisantów i jakość usług oferowanych przez warsztat i nie opiera się na deklaracjach właścicieli serwisów. Nie warto ryzykować bezpieczeństwa pracowników, powierzając wymianę opon przypadkowemu warsztatowi – zapewnia Piotr Sarnecki, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Warsztaty, które przeszły audyt TÜV SÜD i otrzymały Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, można znaleźć na stronie certyfikatoponiarski.pl.
Kryteria certyfikacji są transparentne i mogą być świetnym narzędziem dla zarządzających flotami na sprawdzenie rzeczywistości w serwisach, którym dotychczas powierzali samochody. Procedury, na których opiera się Certyfikat Oponiarski, powinny być powszechnie znane i przestrzegane w każdym profesjonalnym serwisie oponiarskim.
Właściciele flot i klienci indywidualni mogą mieć pewność, że w warsztatach z Certyfikatem Oponiarskim PZPO oponami w ich samochodach zajmą się fachowcy z potwierdzonymi umiejętnościami i wyposażeniem.
– Pomagamy warsztatom w polepszaniu jakości – ważne bezpieczeństwa drogowego w Polsce – i zwiększamy ich konkurencyjność. Nie pozostawiamy serwisów samym sobie – przeprowadzamy całkowicie bezpłatne szkolenia przygotowujące do certyfikacji, bo wierzymy, że czas poświęcony na rozwój serwisantów i ich umiejętności zawsze się zwraca w postaci, lojalnych i bezpiecznych klientów, co przekłada się na większe zyski. PZPO i TÜV SÜD zapewniają niezależność w ocenie i przyznawaniu Certyfikatu oraz profesjonalny audyt, w którego czesie sprawdzamy rzeczywistość, a nie tylko zadajemy pytania – dodaje Piotr Sarnecki.
Zobacz, jak ekspert wykonuje procedurę prawidłowego montażu i demontażu opon z felgi na kanale YouTube Certyfikatu Oponiarskiego!
Certyfikowany serwis zadba o Twoje opony!
- nie uszkodzi opony (stopki, drutówki, rowków bieżnika i warstw wewnętrznych) ani felgi,
- prawidłowo oczyści felgę, dokręci koła kluczem dynamometrycznym z odpowiednią dla Twojego samochodu siłą,
- wymieni zawory w kole i zadba o prawidłowe ciśnienie,
- użyje profesjonalnych i serwisowanych narzędzi i urządzeń,
- kiedy trzeba, umie w bezpieczny dla kierowcy sposób naprawić przebitą oponę.
Szukaj certyfikowanych serwisów oponiarskich! Tylko one:
- spełniły nawet 140 kryteriów audytu,
- mają profesjonalne i serwisowane wyposażenie,
- mają wyszkoloną obsługę,
- oferują wysoka jakość usług oponiarskich.
Mapę certyfikowanych serwisów, kryteria i procedury znajdziesz na stronie certyfikatoponiarski.pl
Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego i TÜV SÜD to jedyny wyznacznik wysokiej jakości usług serwisów oponiarskich.
Przyznanie Certyfikatu jest poprzedzone szczegółowym audytem technicznym, w którego czasie badana jest rzeczywistość, a nie tylko deklaracje serwisu, w zakresie:
- wyposażenie techniczne warsztatu,
- umiejętności serwisantów,
- warunki BHP,
- poziom obsługi klienta i podstawowe wygody (parking, łazienka, poczekalnia).
Warsztaty które przeszły audyt TÜV SÜD i otrzymały Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego można znaleźć na stronie certyfikatoponiarski.pl.
Z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce w Certyfikacie Oponiarskim 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon:
- SERWIS DOBRY – podstawowe usługi wykonywane na wysokim poziomie, podstawowe i serwisowane wyposażenie nadające się do większości pojazdów, podstawowe udogodnienia dla klientów;
- SERWIS BARDZO DOBRY – kryteria poziomu DOBREGO oraz: bardziej zaawansowane wyposażenie, większa dokładność obsługi, dodatkowe umiejętności mechaników, lepsze warunki w strefie klienta;
- SERWIS WZOROWY – kryteria poziomu DOBREGO i BARDZO DOBREGO oraz: kompletne zaawansowane wyposażenie, najwyższe kompetencje serwisantów, dodatkowe usługi oponiarskie np. certyfikowana przechowalnia opon, najwyższy standard obsługi klienta oraz weryfikacja przez tajemniczego klienta.
This post is also available in: English (angielski)